REKLAMACJE
Podstawę prawną w przypadku reklamacji obuwia stanowi Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002r. (Dz. U. Nr 141 poz. 1176).
Zgodnie z jej zapisami - jeśli zakupiony za naszym pośrednictwem towar okazuje się posiadać wadę – obowiązkiem klienta jest zgłoszenie tego faktu w ciągu dwóch miesięcy od jej wykrycia.
Również według jej zapisu: w przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów.
Reklamacja przedsprzedażna.
Jeżeli po otrzymaniu towaru klient znajdzie w nim wady techniczne lub uszkodzenia powstałe przed sprzedażą lub podczas dostawy, powinien odesłać go przesyłką pocztową z krótkim opisem. W takich sytuacjach firma KIERYK wymienia towar na nowy lub zwraca równowartość ceny towaru na konto bankowe nabywcy oraz wystawia fakturę korygującą.
Reklamacja posprzedażna.
Jeżeli obuwie w czasie użytkowania uległo poważnemu defektowi, którego nie można naprawić w zakładzie szewskim np. pęknięcie materiału na cholewce, pęknięcie spodu, złamanie szpilki, mocne rozdarcie, bardzo mocne przebarwienia - prosimy odesłać wadliwe obuwie wraz z opisem uszkodzenia.
Sposób rozliczania roszczeń reklamacyjnych.
Po otrzymaniu przesyłki i stwierdzeniu wady wykluczającej naprawę szewską lub wymianę towaru firma KIERYK zwróci równowartość ceny towaru na konto bankowe nabywcy podane w formularzu reklamacyjnym lub odliczy ją przy następnym zamówieniu.
Podstawy wykluczające przyjęcie obuwia do reklamacji.
* obuwie posiadające uszkodzenia mechaniczne: obicia, otarcia, uszkodzenia zamków, fleków czy ozdób oraz niewłaściwe dopasowanie obuwia do stopy;
* „niewygoda” użytkowania obuwia,
* odbarwienie się wnętrza obuwia wykonanego ze skór naturalnych pod wpływem potu lub mocnego przemoczenia;
* brak lub nieprawidłowa konserwacja obuwia oraz naprawy osób nieupoważnionych;
* naturalne zużycie się obuwia;
* obuwie zgłoszone do reklamacji jest brudne i mokre.
Procedura zgłaszania reklamacji.
Reklamacji należy dokonać poprzez przesłanie na podane poniżej dane adresowe firmy KIERYK reklamowanego towaru wraz z dowodem jego zakupu oraz dokładnym opisem uszkodzenia na druku reklamacyjnym.
Reklamacje proszę przesyłać na adres:
PPUH KIERYK WIESŁAW
ul. Zyblikiewicza 9
37-700 Przemyśl
Firma KIERYK nie przyjmuje żadnych przesyłek odsyłanych za pobraniem
Czas rozpatrywania reklamacji.
Reklamacje rozpatrywane są przez firmę KIERYK w ciągu 14 dni od daty otrzymania towaru.